Eerste resultaat SV Leudal in KNSB klasse

Knap 4-4 gelijkspel tegen Stukkenjagers

In de uitwedstrijd in Tilburg tegen de Stukkenjagers heeft SV Leudal haar eerste resultaat gescoord in de 3e klasse KNSB. Het werd een zwaar bevochten gelijkspel waarbij de uitslag zowel in het voordeel als in het nadeel voor Leudal had kunnen uitvallen. Alles was mogelijk en het uiteindelijke gelijkspel is dan ook de meest rechtvaardige uitslag.
Jack Sonnemans speelde na anderhalf uur remise. Oscar Freriks liep in een openingsvalletje waardoor hij een stuk achter kwam. Deze slag kwam hij niet meer te boven. Hij verloor. Hans Kivits opende weer met agressief spel. Offerde een pion maar de tegenstander weigerde. Hans ruilde zijn paarden tegen de lopers en verkreeg hierdoor het sterke loperpaar. Maar dit bleek niet genoeg voor de overwinning. Een remise was dan ook een terechte uitslag. Hierdoor stond het 2-1 voor de Stukkenjagers. Arthur Hendrickx speelde deze keer niet zo snel maar kwam wel een pion achter. Langzaam maar zeker wist zijn tegenstander de partij tot winst te brengen. 3-1 voor de Stukkenjagers. Het zag er niet goed uit voor Leudal. Wolfgang de Cauter wist echter zijn partij te winnen. Met een opening waarbij hij alleen zijn pionnen aan een opmars liet beginnen leek het aanvankelijk niet goed te gaan. Maar het pakte gelukkig goed uit. 3-2. Raoul Lemmen zag in het middenspel een voordelige ruil over het hoofd die hem waarschijnlijk winstkansen had opgeleverd. In tijdnood kon hij echter vluchten in een zetherhaling waardoor hij remise afdwong. Mark Meyers stond ietsjes beter in een eindspel met een betere pionnenstand en met het loperpaar. Maar het bleek net niet genoeg voor de winst. De tussenstand werd hierdoor 4-3 voor de Stukkenjagers. Ruud van Meegen wist echter het gelijkspel voor Leudal veilig te stellen. Met een pion meer in een eindspel van sterke loper tegen paard wist hij de winst keurig binnen te halen en de eindstand op 4-4 te brengen. Hierdoor behaalde Leudal haar allereerste punt. Er degraderen 2 teams uit de 3e klasse. Leudal staat vooralsnog op een veilige 8e plaats. De volgende wedstrijd is thuis tegen de Combinatie op 22 november te Buggenum in de Roffert.

Stand 3e Klasse H KNSB:
1…2-4..Dubbelschaak ”97