Eerste GLJS geslaagd

Deelnemers genieten van eerste schaaktoernooi!

foto van de hoogste groep.

Het eerste Groot Leudal Jeugd Schaaktoernooi (GLJS) mag als geslaagd worden gezien. Hoewel het aantal deelnemers niet heel groot was, was daarentegen het niveau van spelen opmerkelijk goed. Vooral de allerkleinste schakertjes speelden als volleerde schaakmeesters en wisten tijdens al hun partijen de concentratie en rust goed te bewaren. Iets wat volgens de wedstrijdleiding (Flip Werter en Hans Kivits) bijzonder genoemd mag worden.
In de hoogste groep werd de overwinning een prooi voor Eduardo Sentjens. Hij wist met 4,5 punten uit 6 wedstrijden Gwendolyn Hoogers en Niek van Oeteren (die beide 3 punten scoorden) voor te blijven. Eef van Oeteren werd hier 4e. Maar Eef was wel de enige die Eduardo wist te verslaan!

Middengroep aan het werk.

In de midden-groep speelde Fedde Hermans een geweldig toernooi. Met 5 uit 6 legde hij beslag op de eerste prijs. Julia Maas werd hier 2e met 3,5 punt. De broertjes Tygo en Duncan van den Berg die beide verrassend goed speelden werden hier 3e en 4e.

De jongste deelnemers aan het werk.

In de groep van de jongste spelers was het Dean Romeijnders die onverslaanbaar was. Hij hoefde slechts 2 keer een gelijkspel toe te staan. De andere wedstrijden won hij allemaal overtuigend. De meiden deden het overigens ook erg goed in deze groep. Quinty van den Berg werd 2e met 4 punten. Janique Eurlings verraste ook met heel goed spel en werd hier met 3 punten 3e. Lou Barendregt tenslotte behaalde de 4e plaats.

Naast de gratis deelname en de gratis consumptiebonnen die werden uitgedeeld bij de start, ontvingen alle deelnemers na afloop ook een tas vol met spullen. Eigenlijk te veel om op te noemen. Zo zat er in de tas onder andere een klapper, een schrijfblok, een fotolijst, een grote snoepzak, een stuiterbal, een sleutelhanger, een drinkmok en nog meer. Dit was mogelijk dankzij sponsor Steuten Industriƫle Verpakkingen uit Neer. De nummers 1 en 2 van elke groep ontvingen daar bovenop ook nog een cadeaubon van respectievelijk 10 en 7,5 Euro.
Kortom een toernooi met na afloop alleen maar blijde gezichten. En dat was nu juist de bedoeling van dit toernooi. Volgend jaar gaan we dit toernooi zeker herhalen. Want dit is het enige toernooi in Limburg waarbij je geen lid hoeft te zijn van een schaakclub om toch een echt schaaktoernooi te kunnen spelen. De kinderen hadden genoten. En daarmee zijn automatisch de ouders ook enorm tevreden.
Volgend jaar op herhaling, want dit toernooi gaat uitgroeien tot een van de mooiste in Limburg! Let maar op.