Venlo drukt Leudal verder in de problemen

Spanning in onderste regionen stijgt.

Leudal is in ernstige degradatiezorgen door de fikse nederlaag tegen Venlo 2.
In de thuiswedstrijd was de koploper een maatje te groot voor de Midden-Limburgse schakers. Eén voor één gingen de Leudalspelers onderuit. Jack Sonnemans blunderde en verloor een stuk, daarna verloren achtereenvolgens Geert Gabriëls, Ruud van Meegen, Martijn Vossen en Raoul Lemmen. Hierdoor stond Leudal met 5 – 0 achter en was de nederlaag al een feit.
Hans Kivits wist zijn stelling beetje bij beetje te verbeteren en kwam zelfs op materieel voordeel. Dit liet Hans niet meer glippen waardoor hij met zijn overwinning de eer voor Leudal wist te redden.
Arthur Hendrickx wist hier nog een half punt aan toe te voegen. Jan Broekhuis tenslotte verloor ook waardoor de eindstand van 1,5 – 6,5 op de borden kwam.
Een flink pak slaag. En door deze nederlaag moet Leudal de laatste wedstrijd winnen willen ze volgend jaar ook nog promotieklasse spelen.

Team 2 van Leudal heeft klassebehoud zo goed als veiliggesteld door mededegradatiekandidaat Tegelen met een 4,5 – 3,5 nederlaag naar huis te sturen.
Iwan Sentjens speelde gelijk, waarna Peter Metsemakers met een overwinning Leudal op voorsprong zette. Maar door de nederlaag van Huub Vossen kwam Tegelen weer langszij. Henk van Meegen bracht Leudal weer aan de leiding door een mooie overwinning. De nederlaag van Har Vossen bracht de stand weer in evenwicht. 2,5 – 2,5.
De jeugd bij Leudal echter maakte dit keer het verschil. Door prachtige overwinningen van Judith van Meegen en Remco Claessen liep Leudal uit naar een onoverbrugbare 4,5 -2,5. Dat later Oscar Freriks zijn partij verloor was enkel nog van belang voor de statistieken. Door de 4,5 -3,5 overwinning staat Leudal stevig op de 6e plaats en lijkt klassebehoud veiliggesteld.

Het 3e team speelde de absolute topper tegen koploper Tegelen 2. Bij winst zou Leudal de koppositie overnemen. Maar zover kwam het niet. De schakers van Leudal kwamen niet verder dan een meer dan verdient gelijkspel. Met de 2-2 uitslag blijkt Leudal 2e met maar 1 punt achterstand op Tegelen 2.
Frits Smeers ging vrij al vroeg onderuit, maar Leon van Duren bracht de stand snel in evenwicht door zijn mooie overwinning. Hans van der Vliet moest het hoofd buigen voor zijn jeugdige tegenstander. Alle ogen waren nu gericht op Han Wismans die het eindspel met 1 pionnetje meer technisch heel keurig tot een goed einde wist te brengen. Hierdoor werd de eindstand 2-2.