Theo Delil overleden

Hartstilstand is Theo fataal.

In de nacht van maandag 22 juni op dinsdag 23 juni is Theo Delil aan een hartstilstand overleden.
Theo, die slechts 53 jaar mocht worden, was een markant figuur binnen de schaakwereld.
De laatste jaren kon Theo echter wegens persoonlijke omstandigheden niet heel erg actief meer deelnemen aan de schaaksport. Toch was hij bij Leudal altijd van de partij als het even mogelijk was.
Theo speelde jaren in het 2e en soms ook in het 3e team van SV Leudal. Hij was een man van weinig woorden maar met een groot hart.
Met zijn opvallende verschijning was Theo binnen de Limburgse schaakwereld een bekend figuur. Met zijn baard en leren motorjack viel hij op tussen de schakers. De media wist hem dan ook vaak te vinden.
Zoals ook tijdens de slotdag van de competitie in 2006, toen Theo in dagblad de Limburger verscheen.
Theo kenmerkte zich in zijn schaakpartijen door zijn grote vechtlust en sportiviteit.
We zullen Theo missen.

We wensen zijn familie alle sterkte met het dragen van dit grote verlies.

Theo Delil zoals we hem allemaal kenden.