Leudal blijft in promotieklasse

Monsterzege op Kerkrade.

Door een 6,5 – 1,5 overwinning op Kerkrade heeft schaakvereniging Leudal degradatie weten te ontlopen. Hierdoor speelt Leudal ook volgend seizoen weer in de promotieklasse van de LiSB. Er moest gewonnen worden van Kerkrade, terwijl Heerlen niet mocht winnen van Maastricht. Al snel bleek dat Leudal de wedstrijd zou gaan winnen. Want Raoul Lemmen, Arthur Hendrickx, Iwan Sentjens en Jack Sonnemans zorgden voor een 4-0 voorsprong. En toen bleek dat Heerlen verloren had van Maastricht was Leudal al veilig. De jeugdige Ruud van Meegen wist de voorsprong uit te bouwen naar 5-0. Hans Kivits kwam niet verder dan remise tegen de sterke Karl Schubert. En nadat Leon van Duren verloor mocht Coen Oosse de eindstand op 6,5 -1,5 bepalen. De doelstelling handhaven in de promotieklasse is hierdoor behaald. Een heel knap resultaat.
Eindstand promotieklasse:
……………………Mp..Bp
1.Brunssum…….13..39
2.MSV-VSM…….11..35
3.Venlo.2………….9..30
4.Voerendaal.3…..8..32½
5.Leudal……………6..23
6.Heerlense.SV….4..21
7.GESS……………3..21½
8.Kerkrade………..2..22

Leudal 2 won met grote cijfers (6-2) van de nummer 2 in de competitie, Schaesberg. Voor Leudal wonnen Huub Vossen, Oscar Freriks, Wouter Smeets, en Henk van Meegen, terwijl Amanda Heijweegen, Martijn Vossen, Louis Heijweegen en Peter Metsemakers allen remise speelden. Door deze zege eindigt Leudal 2 op een fantastische 2e plaats in de 1e klasse.

Leudal 3 moest ook de laatste ronde met een nederlaag genoegen nemen. Tegelen 2 was met 4-2 te sterk. Hierdoor eindigt Leudal 3 op de laatste plaats en degradeert naar de 3e klasse.