C-jeugd start sterk in NK

Winst en gelijkspel in Amersfoort.

Door het behalen van het Limburgs Kampioenschap in de C-categorie kan het team van sv Leudal deelnemen aan de landelijke C-clubcompetitie.

Op de eerste wedstrijddag in Amersfoort was in de eerste ronde team 2 van De Toren uit Arnhem de tegenstander.
Op papier was dit team iets zwakker en Leudal kwam dan ook al snel op een voorsprong te staan door overwinningen van Ruud van Meegen en Jan Cox waarbij Jan het geluk aan zijn zijde had (een door hem gepleegd offer leverde voordeel op maar als zijn tegenstander had opgelet had het verlies opgeleverd.) Willem Suilen won een pion en breide langzaam zijn stellingsvoordeel uit en won. Remco Claessen speelde een uitstekende partij maar moest na bijna 4 uur spelen toch de overwinning aan zijn tegenstander laten. Eindstand: 3-1 voor Leudal.
In de tweede ronde werd het eerste team van de Toren de tegenstander. Op papier een veel sterkere tegenstander (gemiddeld maar liefst 200 ratingpunten meer).
Leudal kwam al snel op achterstand doordat Willem er achter kwam dat een gepend stuk een slechte verdediger is.
Ruud trok daarna de stand weer gelijk door bij een fraaie aanvalspartij de dame van zijn tegenstander te winnen.
Remco moest tegen een invaller spelen maar deze invaller was met een rating van 1741 toch iets te sterk voor Remco.
Alle ogen waren nu gericht op Jan Cox. Jan had al in het begin van de partij een stuk weggegeven, maar door slim spel wist hij dat stuk een aantal zetten later weer terug te winnen. Remise leek het hoogst haalbare en dat dacht de tegenstander ook. Deze werd hierdoor iets te nonchalant en lette niet voldoende op de stelling waardoor Jan een situatie creëerde dat hij mat kon geven of de toren van zijn tegenstander winnen. Eindstand: 2-2.

Tussenstand :

21. Krimpen a/d IJssel 0 2
22. Lonneker 0 ½
23. Garde 0 0

De tweede wedstrijddag zal plaatsvinden op zaterdag 11 oktober, waar het sterke Zukertort de eerstvolgende tegenstander zal zijn.