Judith Hendrix naar EK 2008

5e Plaats op NK in Venlo in B-categorie

Tijdens het NK in Venlo afgelopen week, werd Judith Hendrix in de B-categorie bij de meisjes 5de.
Na een wat magere start met 0,5 pnt. uit 2, maar wel met een remise tegen titelfavoriete Donna Schut stond zij na ronde 6 zo waar op de 3de plaats, maar twee verliespartijen achter elkaar wierpen haar iets terug in de stand.
Frits Smeets maakte voor deze gelegenheid een heus spandoek om Judith aan te moedigen. Hierna kreeg ze weer de goede vorm te pakken en met winst in de laatste partij wist zij met 5 punten uit 9 een gedeeld 5de plaats te behalen.
Normaal gesproken moesten er daarna beslissingspartijen gespeeld worden om een plaats voor het EK maar de andere speelsters zagen daarvan af waardoor Judith Hendrix evenals clubgenote Judith van Meegen (Kessel, cat E) in september naar het EK in Montenegro mag. Een unieke prestatie in de clubhistorie van Leudal.