Nederlands Kampioenschap E Teams

Leudal wordt in Hoorn 33e van Nederland.

Door het behalen van het Limburgs Kampioenschap mocht het E team afgelopen weekend meedoen aan de Nederlandse Kampioenschappen die dit jaar in het Noord-Hollandse Hoorn werden gehouden.In totaal streden 38 viertallen in zeven ronden voor dit kampioenschap. SV Leudal deed dit jaar, mede door twee uitvallers van het oorspronkelijke kampioenschapsteam met een zeer jong team mee aan de clubcompetitie. Ondanks de twee invallers, wisten de spelers van Leudal aardig mee te doen en uiteindelijk op een 33ste plaats te eindigen. Tweede bordspeler Nick Schulpen (Herten) wist uiteindelijk een keurige topscore van maar liefst 4 uit 7 te behalen tegen diverse sterke tegenstanders, waarbij vermeld moet worden dat een winstpunt tot stand kwam doordat bij de tegenstander de mobiele telefoon afging.
(deze regel is een paar jaar geleden bij de volwassen ingevoerd maar geldt nu ook bij de jeugdwedstrijden)
Judith van Meegen (Kessel) wist zich goed te weren op het eerste bord en behaalde drie punten terwijl ook Pim Verstegen (Kessel) met 50% op zijn eerste Nederlands kampioenschap absoluut tevreden mag zijn. Ook voor Ruben van de Broek (Leveroy) was het zijn 1ste Nederlands Kampioenschap, maar met slechts winst in de laatste ronde speelde hij iets onder zijn kunnen