Jeugdteams Leudal presteren uitstekend op Limburgse clubcompetitie

In diverse leeftijdscategorieen succes.

Zondag 12 februari werd de Limburgse Jeugdclubcompetitie voortgezet met de A/B categorie en de twee jongste categorieën D en E.
De drie competities werden verspeeld in ons eigen jeugdclublokaal Trefcentrum Aldenghoor te Haelen.

In de A/B categorie (16 tot 20 jaar) hadden zich 5 teams aangemeld. Besloten werd te spelen met een speeltijd van ¾ uur per persoon, per partij.
Favoriet was ’t Pionneke uit Roermond gezien hun gedeeld 2e plaats van vorig seizoen, maar de thuisvereniging SV Leudal bestaande uit Martijn Vossen (Haelen), Jop Teepen (Neer), Roy Veugen (Roggel) en Jeroen Simons (Heythuysen) bleek in de breedte sterker en ook de teams uit Echt, Brunssum, Maastricht waren niet opgewassen tegen de nieuwe Limburgse Kampioen.

Eindstand:
1. SV Leudal
2. RSC ’t Pionneke
3. MSV-VSM
4. Ultimo Vero
5. Brunssum

Zowel in de D en E categorie hadden zich maar vier teams aangemeld. Besloten werd de twee categorieën samen te voegen tot een grote groep.
Vanaf het begin liet MSV-VSM uit Maastricht zien dat het tot de favorieten behoorde in zowel de D als de E categorie.
Het Maastrichtse D team bleef alle wedstrijden ongeslagen met zes overwinningen en een gelijk spel Het E team bleef ook ongeslagen met vier overwinningen en drie gelijke spelen. In beide categorieën was de grootste concurrent SV Leudal die de competitie enigszins gehandicapt begon door maar liefst vier ziekmeldingen verdeeld over beide categorieën. Uiteindelijk wisten zowel Leudal D1 (Remco Claessen, Yorick Broens, Wouter Simons) als Leudal E1 (Ruud van Meegen, Alexander Hauth en Judith van Meegen) beslag te leggen op de tweede plaats wat voor het E team inhoud dat ze naar het NK in Tilburg mogen.
Een zeer goede prestatie voor het team dat maar uit drie spelers bestond.

Eindstand Categorie D:
……………………..MP…..BP
1. MSV-VSM……..13…..24
2. Leudal 1………….9…..16,5
3. Brunssum……….7…..15
4. Leudal 2………….3……9

Eindstand categorie E:
……………………..MP…..BP
1. MSV-VSM……..11…..19,5
2. Leudal 1………..10…..17
3. Leudal 2………….3……9
4. Leudal 3………….0……3

Door dit resultaat is SV Leudal dit seizoen kampioen geworden in zowel de A/B categorie en de C categorie en tweede in de D en E categorie.