THEO DAAMEN-TROFEE. Een tussenstand

SCHAAKVERENIGING LEUDAL:
Jop Teepen (Neer) en Judith Hendrix (Haelen) leiden tussenstand Theo Daamen-trofee

THEO DAAMEN TROFEE
De Theo Daamen trofee is de prijs voor de speler of speelster die over het hele seizoen de hoogste score, uitgedrukt in procenten, heeft gehaald. Een voorwaarde om deze prestigieuze trofee te kunnen winnen is dat men alle drie de periodes heeft meegespeeld. Verder kan de clubkampioen de TD trofee niet winnen omdat het clubkampioenschap ook al met een fraaie beker wordt beloond.

TUSSENSTAND 2E PERIODE
De winnaar van vorig seizoen, Kir Rosman (Roggel), stond na de eerste periode alleen aan kop met 100% score. Inmiddels is hij opgeklommen tot de eredivisie. Daarin kon hij zijn ongeslagen status natuurlijk niet behouden, maar zijn score van 2,5 uit 6 is voor een debutant toch goed te noemen. Kir staat nu op de gedeelde vierde plaats samen met de tweevoudig winnaar van de Hans Kivits-Cup Dominique Geelen (Haelen). Jop Teepen (Neer) won de tweede periode in de eredivisie en klom dankzij een fantastische score van 5,5 uit 6 van de vijfde naar de eerste plaats. Maar als Jop ook de derde periode goed scoort, zal hij wederom het clubkampioenschap veroveren en komt hij dus niet meer in aanmerking voor het winnen van de TD-trofee. Daarom heeft Judith Hendrix (Haelen) nu misschien wel de beste papieren om de TD-trofee te veroveren. Zij klom van de derde naar de gedeelde eerste plaats. Als zij de derde periode haar voorsprong op de achtervolgers weet te behouden, en Jop clubkampioen wordt, gaat de Theo Daamen-trofee naar Judith. Haar grootste concurrent is Ruud van Meegen (Kessel), die naar de derde plaats is geklommen met slechts een minimale achterstand op de nummers één en twee.
Enkele jeugdschakers maakten de tweede periode hun debuut in de interne competitie. Van hen scoorde het jonge talent Ferdy Aziroka (Roggel) het beste: hij wist al zijn partijen te winnen. Ook Alexander Hauth (Maasbree) had een uitstekende start met 5 uit 6.
Hieronder ziet u de tussenstand na de tweede periode. Hierin zijn alleen de spelers opgenomen die 50% of meer hebben gescoord.