Leudal teams allemaal in middenmoot

Eenvoudige handhaving 1e en 2e team.

Leudal was voor aanvang van de slotronde al veilig. De wedstrijd tegen DJC2 deed er dan eigenlijk ook niet meer toe. Inzet was de 4e plaats in de eindstand.
Judith Hendrix speelde vlot remise waarna Hans Kivits een vol punt mocht noteren. De telefoon van zijn tegenstander ging af waarna de stukken in de doos konden. Arthur hendrickx verloor zijn partij en bracht DJC2 langszij. Uiteindelijk won Leudal de wedstrijd met 5-3 door overwinningen van Raoul Lemmen, René Snoeck en remises van Ruud van Meegen en Geert Gabriëls en Jack Sonnemans.
Hierdoor eindigt Leudal op een 4e plaats met 8 matchpunten. Een meer dan keurig resultaat.
Volgend jaar is Leudal weer verzekerd van het spelen in de hoogste provinciale schaakklasse.

Het 2e team van Leudal kon de hoge klassering niet vasthouden. Bij winst zat er nog een kans in 2e te worden. Helaas tegen DJC3 werd de kleinst mogelijke nederlaag geleden. Peter Metsemakers en Leon Van Duren moesten het punt aan de tegenstander laten. Remco Claessen speelde weer op zijn best en scoorde zijn 6e punt in deze competitie. Helass bleek het deze keer niet voldoende voor de teamwinst. De overige spelers Martijn en Har Vossen, Judith Van Meegen, Frits SMeets en Marcel Schuman kwamen niet verder dan remise. Eindstand 4,5-3,5 voor DJC3.
Hierdoor eindigt Leudal2 op een 5e plaats met 8 matchpunten.

Team 3 eindigt in subtop.
Het derde team won verdient met 3-1 van DJC5 en eindigt hierdoor met 6 matchpunten op een 4e plaats. De jeugd speelde deze keer een belangrijke rol. Zowel Glenn Parren als ook Yulian de Ridder wisten hun partij te winnen. Chan Wismans verloor maar teamcaptain Han Wismans kon de overwinning toch veiligstellen.