SV Leudal beleeft fantastische dag

Arthur Hendrickx benoemd tot lid van verdienste.

Tijdens de feestdag afgelopen zondag 24 mei heeft onze vereniging een enorme belangstelling gekregen van zowel eigen leden, hun familie als ook de regionale (3ML) pers.
De dag die startte met een leuke schaakles voor de gasten, werd daarna gevolgd door een heuse schaaktweekamp tussen leden en niet leden. Twee wedstrijden werden er gespeeld.
De belangstelling was enorm groot. 3ML kwam TV opnames maken en interviewde oud en jong.

Sfeerbeeld van het familieschaak 2009

David van Montfort en Daan Kivits komen op 3ML TV

Na deze schaakhappening was het tijd om te eten. Het was een geweldig buffet gemaakt door onze eigen beheerster Lianne Franken.
Tijdens de gehele dag was er de mogelijkheid om 2 schaakopgaves op te lossen. Ook stonden de prachtige schaakspellen uitgestald die door eigen leden waren ontworpen. Er zit heel veel creativiteit in onze vereniging dat blijkt.
Na de middag werd gestart met de speurtocht. Het mooie weer maakte er een prachtige happening van. De vele originele vragen waren niet altijd makkelijk.

Na afloop was er de prijsuitreiking.
De prijzen bij het familieschaak gingen naar David van Montfort en Rein Nollen.
De prijzen van de schaakpuzzels gingen naar Tom Meeuwissen en Ashley Parren. De speurtocht werd gewonnen door de groep met de families Lemmen, de Ridder en Oosse.
Daarna werd Leudal door voorzitter Frank Clevers van de LiSB gefeliciteerd met de titel club van het jaar. Als enige club van Limburg die deze titel voor de tweede keer krijgt.

Daarna werd tot ieders verrassing Arthur Hendrickx benoemd tot lid van verdienste. Vanwege zijn vele jaren belangeloze inzet voor het schaken in Leudal maar ook voor de gehele provincie Limburg.

De ontwerpwedstrijd werd gewonnen door de familie Caris uit Neer met een prachtig spel gemaakt van suikerklontjes. Een hele mooie tweede plaats was er voor Ruben Damen met een spel gemaakt van moertjes en boutjes. Tineke Levels werd 3e met een mooi spel gemaakt van papier. De familie Thieme behaalde een vierde en vijfde plaats met een prachtige spellen van klei. Lisan Thommassen kreeg de zesde prijs voor een mooie spel van papier en een zelfgeverfd schaakbord.

Het winnende spel van suikerklontjes.

De kinderen Caris krijgen hun prijs.

Het prachtige spel van Ruben Damen.